25 aug 2015

Breaking news - Vers van de pers!

Zojuist is er een persbericht verspreid in Amerika met daarin oa onderstaande (schokkende!) video. Waarom blijf ik dit delen, waarom zoek ik de media aandacht? Waarom??

OMDAT DEZE GRUWELIJKE MISHANDELING MOET STOPPEN!




Ik hou zielsveel van mijn favoriete paardenras: Tennessee Walking Horses. Wat 'de mens' echter allemaal doet voor eigen ego en een 2 dollar ribbon is er ver, ver over. Keer op keer krijgen we te horen dat de informatie die gebruikt wordt oud en achterhaald is, de waarheid is dat de mishandeling meer dan actueel is (zie video) en dat de soring enkel steeds vernuftiger wordt om maar niet gepakt te kunnen worden (zie volgende video).



Bij mij zelf staat het beeld en geluid van op de grond liggende, kreunende paarden op mijn netvlies gegrifd. Ook ik heb ervaren dat mensen vinden dat ik overdrijf, het allemaal niet meer zo erg is en verleden tijd is. Niets is minder waar! Vervolgens moeten we er vooral NIET over praten want daar gaat ons ras van stuk. Maar door deze mishandeling te verzwijgen blijven er paarden lijden en mishandeld worden.

Het is tijd om hier voor eens en voor altijd een einde aan te maken. Over een paar dagen zal de jaarlijkse Celebration van start gaan. De 10-daagse wereldberoemde Tennessee Walking Horse wedstrijd waar het gros van de paarden op onnatuurlijk beslag moet lopen en vervolgens nog oa met chemicalien wordt bewerkt.

Wat kunnen wij doen vanuit Europa? Teken op zijn minst deze petitie en laat Amerika weten dat het niet 'slechts' landelijke aandacht heeft maar men hier wereldwijd een halt aan wil toe roepen.

For US citizens, please follow this link and contact your US representative.